Utmaning: Visa dina favoriter i repris!


Ett bloggår har gått, och gamla inlägg faller i glömska. Men en del jobbade man
mycket med, plåtade, skrev, fixade och donade - ska de inte få ytterligare en chans att bli lästa? Jo!
Kan Berglins så kan väl jag. Och du! Så i dag puffar jag för de fem inlägg under 2009 som jag
är mest stolt över. Och så utmanar jag alla er andra att göra samma sak. Nu kör vi!
1) MITT BÄSTA BILDREPORTAGE. "Har man traktor är man kung" om Veterantraktordagen
i Norrtälje i augusti.


2) HYFSAT TIPSVÄRDE. "Från Kafferepet till middag på Östra station"
hette inlägget där Empire-Amelie och jag under en dag hann med
att både fika och äta - på två av Stockholms måste-ställen för nostalgiker.


3) EN PÅMINNELSE. Det går några decennier - eller bara några år. Och plötsligt
har man glömt bort hur vardagen såg ut alldeles nyss. Om alla jobb som inte längre
existerar handlade inlägget "Hushållerska sökes - yrkena som försvann".


4. AMBITIÖSA SÖNDAGAR. Jag tycker det är roligt att lägga ihop nyvunnen kunskap
och egna föremål med annonser från tiden och få ihop det till något som Femtiotalsjaktens
läsare kan ha nytta av. En av mina "Söndags-features" det gångna året var
"Bra bohag - om än litet svalt".


5. ROLIGAST? I alla fall hade jag roligt när jag läste
andra retrobloggares inlägg om hur ni skamlöst tog er
in på lager/tog för er ur loppiskartonger. I inlägget
"De hänsynslösa" citerade jag er.

Glöm nu inte utmaningen - att plocka fram dina egna favoritinlägg
från 2009! Berätta i en kommentar, så länkar jag till dig.

DE ANTOG UTMANINGEN:
Tusse
, i inlägget "Tusse ser tillbaka".
Mira, med "Favoriter i repris".
Skaffaren visar "Årets höjdare"
Svenskt Retro kör "I backspegeln..."
Hos Retro-tokig får vi se "Året som gick"
Mellan dej och mej ger oss "Årets..."

Fristående från utmaningen, men en sådan fin sammanfattning av året som
gick, så jag tycker att ni ska kolla in bloggen Spetsar och annat fints
Resume 2009.
1 Mira:

skriven

Jag hänger på! Ska bara börja leta och sovra...

2 Tusse:

skriven

Tusse, vars favorit alltjämt är "De hänsynslösa", meddelar att han har antagit utmaningen.

3 Mira:

skriven

Å här kommer mitt bidrag! http://mirasmirakel.blogspot.com/2009/12/favoriter-i-repris.html

4 Skaffaren:

skriven

Årets höjdare publicerade!

5 Svenskt Retro:

skriven

Kul uppmaning..jag hänger på.

Jag har inte så mycket i min backspegel men skrapade ihop lite i alla fall.

http://svensktretro.blogspot.com/2009/12/i-backspegeln.html

6 Helena:

skriven

Vilken rolig utmaning! Jag är med! Helt klart! Vill även passa på att önska dig ett gott slut och ett gott nytt år!

Kramar från Helena

Kommentera här: