Erker-skålen var namnet


I höstas skrev jag om de här skålarna under rubriken "Min barndom är antik".
Jag visste ju att de var från Kockums, men inte vad skålen hette. Nu vet jag 
- detta är Erker-skålen. Det läste jag nämligen hos Porslinsbloggen.
Förkovra er där ni också, och se skålarna i blänkande nyskick!
UPPDATERING: Se också några riktigt snygga hos Kicki.
1 Benny:

skriven

Otroligt snygg den där turkosa! En sån måste jag ha nån gång...får se när en dyker upp! <a href="http://kicki.kanske.net/index.php?showimage=1030">Kicki</a> hade fler färger i inlägget jag länkar till, så den verkar finnas i många färger!

2 kicki:

skriven

Jag ska försöka samla ihop alla mina nån dag och fota dem ihop - men nån brukar alltid stå i diskmaskinen eller kylen. =) De turkosa är verkligen galet snygga!

Kommentera här: