Ska Svantes skrivbord bli kvar i 1960-talet?


Varför får jag inte komma in till lyan? undrar PL Uddebo. Jag fyndade skrivbordet,
som ritades av Svante Skogh i slutet av 1950-talet, på en loppis i somras. Meningen är att det
ska stå i alkoven i lyan och bidra med litet tjusighet. Men ingen jag känner har tillräckligt stor bil,
och dessutom vill min nuvarande skrivmöbel, Sekretären, inte flytta ut.
Så nu står PL Uddebo kvar på landet, i sällskap med 60-talskompisarna Stolen och Vasen.
Ska skrivbordet någonsin få bli stadsbo?
To be continued...
1 Tusse:

skriven

Precis som man behöver en rejäl säng på landet behöver man också ett rejält skrivbord. Anta att man är författare och skriver på en hembygdssvit med episk bredd, som kan vara upp till 1,80 hos bygderomaner med 800-1000 sidor, vilket är ganska normalt för hans ålder. Du gjorde rätt!

2 Åsa:

skriven

Det kan få bo hos mig... Om du inte har plats menar jag :-)

3 Benny:

skriven

Hehehe...ja det kan vara svårt, men nog hade jag bytt ut en sekretär mot detta fabulösa skrivbord...sen finns det ju släpvagnar, de har jag hört ska rymma en del :-)

4 Hasse A:

skriven

Morrn.



Går det inte att demontera benen?

Du får "skaffa" en vän som har bil med dragkrok, och sen så hyr man en släpvagn.

Lycka till...

Ha de bra.

Hasse A

5 Wirigs:

skriven

Inte skall du väl ha ett sextiotalsskrivbord. Jag köper det av dig.

6 Kryckan:

skriven

Vackert, 250kr gör det ännu bättre. Om ingen ställer upp får du låna vår bil..

7 Libby:

skriven

Tusse: Menar du att jag ska skriva ett bygdeepos? Eller skaffa ett och ställa det på skrivbordet?

Åsa: Tack för det snälla erbjudandet, men Uddebo SKA in till stan, så småningom. :-)

Benny: Jag vet, släpvagnar och skåpbilar hos Statoil etc. Sanningen är väl helt enkelt... att jag varit för lat.

Hasse: Se svar till Benny. Jag får ta tag i detta.

Wirigs: Uddebo är ett 50-talsskrivbord, har bara hamnat i dåligt sällskap. Fler spekulanter finns, men skrivbordet är min hittills finaste sak från 1950-talet och jag ska skärpa mig och få in det till stan.

Kryckan: Tack, snälla! Men som du sett av svar på tidigare kommentarer så är det ju enkelt att hyra nåt fraktfordon tre timmar så är det fixat. Jag är lat, eller bloggar upp för mycket av fritiden...

8 Linda:

skriven

Ärligt Libby. Ditt skrivbord är nog det snyggaste jag sett av dess slag! Jag hade gett mycket för att bli ägare av ett likadant.

9 mama stoned:

skriven

Gud så fint skrivbord!

Kommentera här: