Fira Femtiotalsjakten - vinn Fallande löv!


TÄVLING. I dag fyller Femtiotalsjakten 1 år. Det firas med en tävling.
Alla fina designade soffor har namn. De heter saker som Marshmallow, Kandidaten och Capri.
Min litet enklare 1950-talssoffa vill också ha ett namn. Tävlingen går alltså ut på att
döpa min soffa. I potten ligger höstens hetaste retroprodukt, Stig Lindbergs Fallande löv....


1:a pris: Två muggar, en handduk och ett 20-pack servetter.
2:a pris: En handduk
3:e pris: Hedersomnämnande

TÄVLINGSREGLER
Berätta i en kommentar till detta inlägg vad du tycker soffan ska heta.
Lämna mejaldress så att jag kan nå dig om du vinner.
Tävliingen pågår till kl. 23.59.59 den 24 september.
Lördagen den 26 september berättar jag här på Femtiotalsjakten
vad soffan ska heta, och vem som kom med det vinnande förslaget.

PS. Femtiotalsjakten önskar sig ett besöksrekord i födelsedagspresent
- så tipsa dina vänner om tävlingen...
1 Lisa:

skriven

Jag tycker din soffa ska heta FRÖKEN BERTA! Ser hon inte ut som en fröken? Lite rund m baken av liite för mycket fika, och i finaste rosa stassen, som klädd för ett besök på fiket.....

Annars ska jag också passa på att bekänna färg, är ofta in här för att jag lär mej så mycket, senast lärde du mej om just de tyska vaserna, mamma har en stoor golvurna, och mycket riktigt tillhörde den samma serie! Jag ska upplysa henne om det, så fort de återkommer från utlandet:)(och samtidigt passa på att syna hennes andra vaser när jag vattnar deras blommor)



Tack för en både lärorik och underhållande blogg!/Lisa

2 Peter Ståhl:

skriven

jag tar mig friheten att ge två namnförslag:

Sputnik och Laika

3 Kryckan:

skriven

Eftersom soffan brukar vara rummets puls och formen samt färgen på din soffa påminner om källan till pulsen samt avger samma värme som ett litet sådant kan och ska göra blir mitt förslag "Herzchen", lilla hjärtat.



Internationell klang med två ord i ett!

4 JJ:

skriven

Jag tycker att soffan skall heta Cardio. Betyder hjärta, och soffan är ju både röd och hjärtformad. Jag skulle bli helnöjd med ett andrapris!

5 Linea:

skriven

Jag tycker att soffan skall heta Smulan. Den ser liten och söt ut som en smula. Det går även att se att namnet skulle passa en soffa eftersom det alltid, hur man än gör, samlas smulor mellan kuddarna på en soffa. Hoppas du gillar mitt förslag! Väldigt fin soffa förresten.

6 Anna:

skriven

Jag tycker att din soffa ska heta Stilleryd! För ser den inte lite ut som en blomma?



Här finns en bild på pelargonen Stilleryd: http://web.telia.com/~u45422508/PB-Stilleryd.html



Jämför med soffan, de är ju lika som bär! (eller blommor) Stilleryd är en pelargon av den gamla sorten, precis som din soffa!



"Den härstammar från gården Stilleryd i Karlshamns kommun och därav har den fått sitt namn. Gården revs på 60-talet men pelargonen finns kvar och förhoppningsvis ska den leva vidare genom sticklingar som kan föra sorten vidare."



:)

7 Tusse:

skriven

och denna soffa skall självfallet heta Libby eller Råcksta.

8 AnnaKarin Lith:

skriven

Soffan heter ju Betty - Betty Boop. Retro, rosa, klassiskt snygg och alltid aktuell.

9 agata:

skriven

Kul tävling! Fin soffa!



Min första tanke är Spirella - efter de effektiva, men kanske lite plågsamma korsetter som tanterna bar på 50-talet. (Ja, de användes väl i flera årtionden både framåt och bakåt också, skulle jag tro.)



Färgen på soffan ger mig en smula underklädskänsla, och med två framträdande, men ändå diskreta rundade former...



[email protected]



Jag länkar!

10 IngenFara:

skriven

Alice är en rosa, rund och rar.

Din fina lilla soffa ska alltså heta Alice tycker jag.

11 Andrea:

skriven

Soffan ska heta Bubbelgum – den rosa färgen, den avslappnade lite organiska formen och de pösigt inbjudande dynorna. Som ett tillfälligt övergivet Hubba Bubba...

12 Hasse A:

skriven

Morrn.



Varför inte, "Rosetten" - med plats för två.....

Lycka till med namntävlingen.



Ha de bra

Hasse A

Mailadress finns på min "profil"

13 Eva:

skriven

Hej

Så fin soffa,de första jag tänker på är pussmun, tycker att ryggstödet har formen av en överläpp och den ´är så läckert röd.

Ha de gott och Grattis till 1 år.

Eva.

14 mia ringius:

skriven

När jag var liten så fanns det ett konditori i byn. Et riktigt konditori med jukebox och läsk i glas. Damen som hade konditoriet, hette Essie och det tycker jag är ett passande namn på din soffa; Essie

15 Tant Grön:

skriven

Det första jag kommer att tänka på när jag ser soffan är Lilla My. Så det får bli mitt förslag :-)



Min mäjladress: [email protected]



Visst tipsar jag om tävlingen.



16 Nette:

skriven

Jag tycker att soffan ser ut som en pralin, så det är mitt förslag.

17 grandprix63:

skriven

Pink Lady.

Soffan har kvinnliga former och färg. Jag får lust att krypa upp i famnen på henne.

18 Mummagumma:

skriven

Hej!

Min första tanke när jag såg soffan var "sockervadd", men jag tror att den franska benämningen är ännu bättre, nämligen "Barbapapa". Lite som barndommens teveserie, rosa med lite fluffiga former...

19 Ann-Sofie:

skriven

Jag tycker att din soffa ska heta Muffin!

20 Linnéa:

skriven

Åh jag vill också ha en så fin liten soffa!



Mina två förslag är Doris eller LadyBug!



Tack för en finfin blogg - jag är ruskigt förtjust i allt från 50- 60- och 70-talet!!



Kram

21 Mimmi:

skriven

Jag tycker att soffan ska heta "Hippo Trail" (flodhäst) för den ser ut som en gullig liten flodhäst!

22 Pernilla:

skriven

Va många roliga förslag!

Jag tycker absolut att den ska heta HJÄRT kort och gott!

/Pernilla

[email protected]

23 Skaffaren:

skriven

Jag föreslår Liberace. Om man gör en bildsökning på Google så hittar man honom i en kreation som är till förvillelse lik Libby's soffa.

Libby - Liberace.

24 Ebba:

skriven

Jag tycker soffan har lite pondus, även om den är rosa och rundad! Den är charmig, men ändå lite kaxig. Därför tycker jag den ska heta "Henrietta", för det namnet tycker jag är både lite "sträng tant" och "tuff tonåring", dessutom ger Henrietta ju det jättesöta smeknamnet Henny om man vill vara bästis och bundis med soffan ibland.



Email: bubblebathpony [at] yahoo.com

25 loppisfia:

skriven

Soffan vill heta Chipie, för det är en fräck flicka!

26 sara:

skriven

Det var en himla söt soffa...Röda läppen kan den heta för det är himla likt två läppar...

27 Helena:

skriven

HJÄRTER DAM är det vackraste kortet i en kortlek och en symbol för kärlek. Klart då att en vackert röd soffa i kvinnligt mjuka former borde heta just så. (och tänk att få krypa upp i den eftermiddag när solstrålarna spelar över golvet och spela ett parti kort, kanske med någon man tycker mycket om..)

28 Pernilla:

skriven

Hej Libby & Grattis till 1år!!!

Jag tycker att din soffa absolut ska heta Betty Boop! Tycker att formen & färgen stämmer perfekt.

Men sedan såg jag att någon annan redan hade tyckt det, så nu får mitt förslag istället bli Rose (som det engelska order för ros), för det passar ju med ett kvinnonamn till din fina soffa! / Pernilla

29 Raggmunk:

skriven

Grattis till ett år :)

En så stilig soffa bör heta Garbo



Jag länkar.

[email protected]

30 Maria F:

skriven

Hej !

Jag tycker att din fina soffa ska heta kärlekskrank.Den ropar ju kom och kramas i mej.dessutom är färgen helt rätt.Skickar åxå ett stort grattis.

31 Emma Mårtensson:

skriven

Kamelen.

Det är mitt förslag.

32 Anna+Eva:

skriven

Hej.

Vi tycker soffan påminner lite om en katalanbakelse

så därför ska den heta katalan!

33 git:

skriven

Tycker att din lilla läckra soffa ska heta Belle (uttalas bell :o). Kort, tufft och kvinnligt! Det är så jag ser din soffa.......

34 engelsson:

skriven

Hmm..den ser ut som nån form av mjukt godis..så varför inte Pink FudgeL

35 Annakarin:

skriven

Jag tycker den ska heta Ellen, som i Urcellen Ellen... lit lik tycker jag.

36 Eva-Britt:

skriven

Ett litet mer formellt förslag med lokal anknytning: Råsunda. Möjligen Lilla Råsunda, eftersom vi antar att soffan har en storasyster som då heter Stora Råsunda.

37 Kryckan:

skriven

Efter att ha tittat in några gånger nu så ser jag ju att jag borde ha föreslagit Floyd!



Jag har lyckats få tag på många muggar så jsg

siktar på en 3:e plats.



Grattis på födelsedagen och hoppas du slår alla rekord!

38 Magnus:

skriven

Soffan borde heta Madame. En stilig kokett dam med såpass mycket självförtroende att honom bär upp sina lite åldrade former med tidlös värdighet.

39 Inger:

skriven

Det är klart att soffan skall heta LILLY som min lilla goa mamma hette, o vi hade 50-talet som gemensam nämnare.

40 Maria:

skriven

Paddan, är mitt förslag.

41 Stina:

skriven

Jag tycker att soffan skulle passa i namnet "Sweetlips" för att den påminner lite om en rödrosa pussmun från svunna tider!

42 Linnea:

skriven

Jag tycker att soffan ska heta Cassis. Det är lite exotiskt men ändå tillgängligt (finns en fransk by vid medelhavet med samma namn), och det är lite flärd à la 50-talet i och med créme de cassis. Plus att det är sött och flyter fint när man säger det.

43 gewe:

skriven

soffan HAGA, efter bellman eller hagasagasessorna, vilket man vill!

44 engelsson:

skriven

Pink Fudge ska det vara begriper inte varifrån L kom??

45 Henrik:

skriven

Hej!

Provar att skicka igen, mitt första meddelande tycks inte ha kommit fram... :/

Jag tycker soffan ska heta Lilla Fridolf, som en 50-talsanknytning, och dels för att det är en lite mindre variant av soffa.

Grattis till jubileet! :)

46 Musseblomman:

skriven

Grattis på 1-årsdagen. Jag tycker soffan ska heta Venus.. Den har ju kärlekens rosa färg och form. Och så klassiskt kvinnlig.

Tack för en fin och intressant blogg!..

47 Camilla:

skriven

Bissum. Vet dock ej varför. =)

48 Anneli (alias Empire-Amelie):

skriven

Sigge eller Vulva

49 Agnes:

skriven

Ester föreslår jag. Kort och käckt. Och rackarns hemtrevligt.

50 Lillemor:

skriven

Jag föreslår Femtitvåan. 50-tal och 2 får plats

51 Sandra:

skriven

Ronette

Lätt som en plätt

52 maja:

skriven



Givetvis ska soffan heta Karamellen.

53 Anna:

skriven

Ett annat förslag skulle vara Drömmar, som kakorna du vet, eller som såna man kan ha när man knoppar in på soffan en stund... :)



Glömde nog säga grattis på 1-årsdagen tidigare! Du har verkligen fått många namnförslag!

54 Tina:

skriven

Jag tycker soffan ska heta Marilyn, tjusig och kurvig som den är.

55 Simon:

skriven

Men självklart ska den heta PUSSEN då det helt klart ser ut som en puss mun!

Hoppas man kan vinna en handduk nu då haha :P

56 Pernilla:

skriven

Va kul! Jag vill också tävla om fallande löv. Här kommer mina förslag utan inbördes rangordning:



Chickweed Wintergreen



Light shades of cherry



Miss Raspberry



Tant Hallon



Little Lady Rose



Fruntimret



Rowanberry

57 Mira:

skriven

Din soffa heter Pluto! Den ser, som så många andra redan sagt, ut som en mun. En plutande mun...



Grattis på 1-årsdagen!

58 Gitte:

skriven

Men, försvann mitt inlägg som jag la igår?? Tågar in och provar att lämna mitt förslag igen:



Den ser ut som en lockade rödrosa korall, så jag slår till med: Corallium efter den röda korallen Corallium rubrum/ ädelkorall.

59 Sanna:

skriven

Hallonmuffen var det första som dök upp i skallen på mig så det får det bli =)

Kraaaam

Sanna



[email protected]

60 malin:

skriven

Bisou, puss på franska, för den ser så ärtigt pussig ut.

61 Veronicas Ateljé:

skriven

När jag såg din soffa, såg jag en Ulla.

Men det är jag förmodligen ensam om. :)

62 Rutan:

skriven

Vad många bra förslag!

Mitt är BELLA! Som i "Bella signorina".

63 Emelie:

skriven

Man ser ju direkt att det är en "Hjördis" som ni sitter i om kvällarna!



Superfin är hon!

64 Pernilla:

skriven

Skickar in ett förslag till och det är "Fröken Smultron"... funderar lite till & kommer nog med ett tredje förslag innan tiden går ut!!! :-)

Pernilla

65 Wanja, Wanjas Vardagsrum:

skriven

Soffan viskade till mig att den heter Kramas. Den kan dock gå med på det lite mer internationellt gångbara namnet Jellybean.

66 Evabritt:

skriven

Candy!

67 Flak:

skriven

Mitt förslag är givetvis på Comfort

eller vid närmare eftertanke Rosanne, ja efter Toto låten då!



68 Monet:

skriven

Grattis till ettåringen! Du har fått så många franska och sydeuropeiska förslag att mitt från Provence också blir på franska: Canapé. Soffa helt enkelt.



Annars tyckte jag Hjördis bland alla förslag smakar mycket femtiotal!

69 Rondine:

skriven

Grattis till 1-årsdagen!

Mitt förslag är kort och gott: Hjärterum.

Ryggstödet är ju format som den övre delen av ett

hjärta. Den rosaröda färgen förstärker det intrycket.

Rum för två, ser det ut att finnas.

Två som tycker om varandra= Hjärterum

70 Rondine:

skriven

Lämnade ett bidrag tidigare idag.

Nu har jag lagt upp en länk hit på min blogg också.

71 Carina:

skriven

"ROSA" var det som flög i mitt huvud när jag först såg bilden på din söta soffa.

72 Kryckan:

skriven

Floyd är för övrigt metrosexuell..

73 Benny:

skriven

Ja, detta var ju svårt, men eftersom jag vet hur mycket du gillar Helmer, så får det bli mitt förslag, då kommer du alltid bli påmind om din porslinsfavorit så fort du sätter dig och vilar lite från bloggandet :-) Annars skulle du kunna knyta an till de inlägg jag gjorde om OPE-möbler med skojiga namn som Kanditaten, Arkitekten mfl. Jag säger inget mer om själva namnet, men jag tänker på ett annat välbekant yrke som passar till en bloggares vardag...

74 Pernilla:

skriven

Ok, tredje förslaget på namn till din fina soffa(hoppas det är ok med tre förslag...)

GIVETVIS ska hon heta SAGA efter alla härliga karamellröda Saga-neonskyltar på alla biografer runt om i landet!!! (Det är förresten min farbror Freddy som har www.svenskaneonskyltar.se)

Pernilla

75 Johan:

skriven

Jag tycker att soffan ska heta SIRI!

76 Lina:

skriven

Rosetta. Jag hade en fanskastisk arbetskamrat en gång som hette så och jag tycker det är ett så himla fint namn. Tack för en tjusig blogg! Kramar från Lina

77 Mia:

skriven



Jag tänker på en nätt liten fransyska när jag ser den, så jag röstar för Paris, Monique eller Angelique.



Annars så är Kerstin ett fint 50-tals namn som jag gillar skarpt.



78 Anette Johansson:

skriven

God Afton Kära Femtiotalsjakten...



Bara si så där...?

Hamnade jag av en slump här.



Åhhh, en sådan förträffligt hääärlig blogg DU har.

Ja man kan rent av säga:

** Den är underbar!! **



Allt kan man finna av stort som smått.

Dagsfärskt och aktuellt, men framför allt från tider som gått.



Åhh, du ljuva tid som flytt sin väg.

Då fanns det ting, med kvalitet så säg.!



Tjusiga skor med ståtlig klack.

Vippiga kjolar, och för herrarna stilig frack.



Allt så fantastiskt uti minsta söm.

Ja man kan ej nog för dessa hantverk giva beröm.



Ser dessutom att du denna härlig soffa tänkt döpa.

Hade jag råd, skulle jag den mer än gärna köpa.



Men ack, tiden har sedan länge ebbat ut.

Såg att bidragen skulle tas emot fram till Torsdagens slut.



Typiskt för mej.

Men bidragen du hittills fått, ger dej säkert svar.

Annars är saken biff, ja helt enkelt uppenbar.



Soffans namn står skrivet i rött:

Doris efter Doris Day så sött

Kyssen efter den delikata form den har

Muffen så komfortabel, mjuk och rar.

Monroe dess betydelse är väl uppenbar! (Marilyn)

Njuta tänk att bara tillbaka sej få luta..

Jordgubben att njutas av "på stubben".

SmultronDruva bara därför att det låter så himmelskt gott.



Jag kunde ej låta bli..

Så här har du ytterligare några till fått.



Må så jättegott & Lycka Till med givandet av namn.

Troligen har du redan sedan tidigare rott det i hamn.



Soooooliga Höst-Hälsningar

Anette Johansson Vindeln



***************************************************



79 evamar - tävlingsblogg:

skriven

Det där är väl en typisk Dagny a la "Kom hit och spill"? Det känns i alla fall som femtiotal och fika.



Jag länkar i min tävlingsblogg så kanske det lockar hit några andra:



http://evamar.blogg.se/2009/september/muggar-mm-24-september.html

80 suss:

skriven

Rosa Moln.

Det tycker jag den ska heta!! = )

81 Kashaya:

skriven

Mitt förslag är Freja efter fruktbarhetsgudinnan i nordisk mytologi. Tycker det skulle passa perfekt på den där soffan.

82 Nelly:

skriven

Jag tycker att den ska heta något roligt! mitt förslag är sit'n'pink :D

83 ellan:

skriven

Hej mina namnförslag är :



sugar Candy ( ser ut som rosa sockervadd med alla runda och pluffiga former och framförallt för den härliga rosa färgen) Bara candy är ett enkelt och fint namn till din soffa.



CARAMELL tycker jag oxå är fint kan inte bestämma mig :) hoppas jag hjälpt dig och peppar peppar ta i trä att ja vinner :)



grattis och hoppas du slår rekordet

84 En Mölnbobos Liv:

skriven

Jag tycker soffan skall heta Dagmar



Har länkat här



http://molnboanna.blogg.se/2009/september/vinn-muggar.html

85 evelinaerikssn §:

skriven

soffan ser ut att hete bert-ola, vet inte varför, men den ser ut som bert-ola, :)



mail: [email protected]

blogg: http://evelinaerikssn.blogg.se



kram

86 sandra:

skriven

Jag tycker att soffan ska heta Leo. Leo är swahili och betyder "idag".

Soffan ser så där mysig ut, exakt som att man vill sitta i den idag!

Hoppas du har det bra :)

87 Lotta:

skriven

Smultron-Puss....med tanke på färg o form ;)

Söt blogg btw =)

88 malin:

skriven

Vilken fin soffa! :)



Jag tycker den ska heta Fleur Rose.

Det är franska och betyder Rosa blomma.



Fleur Rose



Först funderade jag på Rose men tyckte något saknades. Fleur blev som pricken över i:et!

Namnet låter romantiskt och sött, och det är även det soffan ser ut som.

89 Johanna:

skriven

Sjukt fina muggar!



Jag föreslår "Pigan" eller "Amette". Jag har inga bra motiveringar, det bara kändes rätt :)



Mvh Johanna

90 Sandie:

skriven

Tänkte på körsbär när jag såg soffan, så cherry helt enkelt =)

91 Gabbies:

skriven

Jag är gärna med och firar ett års dagen, Grattis! Förslag: Lady pink, Rultan eller efter min hund Jezzybell =)



Hoppas på tur!



Ha en bra söndagskväll!

92 Jeanette:

skriven

Åh herregud vad många förslag du fått!

Har setat och klurat ett tag men det första jag blev att tänka på var Isola som betyder "ö" på italienska. Soffan såg ju ut som en fin liten ö =)

93 Anki:

skriven

MATILDA- lilla söta milda Matilda- är det ju du brukar sitta i!!!

94 Rebecca:

skriven

jag tycker att soffan ska heta "cherry light". För att körsbär är röda, men den här är mer ljus röd. Så, ja cherry light helt enkelt :) Det lät lite sött tyckte jag :)



kram!

95 Lotta Fröjd:

skriven

Jag tycker den ser ut som en "Coco".



Kram

96 JJ:

skriven

Jag ser att du har fått flera förslag av samma personer så jag slänger in ett till: Lips Pink.

Anspelar på ett gammalt discoband (Lips Inc).

97 Anna:

skriven

När jag ser soffan så tänker jag på ett konditori som finns här där jag bor. Elsas heter det.Och är ett gammalt café med gamla & fina möbler.

Så jag tycker soffan ska heta Elsas.



Kolla in här:http://www.elsaskondis.se/

98 Lene-Therese:

skriven

Venti tycker jag den ska heta ;)

99 Katja:

skriven

Jag tycker den ska heta "sugar" :)

100 Ingela:

skriven

Oj så många bra namnförslag du har fått! Flera som jag tänkte på innan jag läste kommentarerna fanns med, Dagny och Marilyn t.ex. Ett kvinnonamn bör det vara i alla fall. Men den där hjärtformen borde kanske också finnas med i namnet? Jag förselår "Gertrud". Damen som stod bakom disken i min 60-tals-barndoms sportaffär,som garanterat inte hade ändrat inredning eller stil sen tidigt 50-tal, hette så.

101 Anne:

skriven

Jag tycker definitivt att soffan har något franskt och inbjudande över sig så jag föreslår Coquette. :)

102 Emma:

skriven

ROSABELLA! Ett underbart och väldigt unikt namn om du frågar mig. Rosa - med tanke på färgen och bella är väldigt fräckt men samtidigt fint namn :)

103 Erika-foto-mode-pyssel:

skriven

Jag tycker den ska heta SOFFi

104 Anna Klara:

skriven

Amorbåge. Dels med anledning av ryggens lätta krökning och soffans korallrosa färg, dels då det passar in på en fästmanssoffa i vilken man sitter tätt och kärt!



105 fia:

skriven

jag är med :D



jag tycker din soffa ska heta fetiotalens skönhet :)

hihi,



länkat på http://ttavlingar.blogg.se



kontakta mig på: fiialotta@hotmail.com

106 Pernilla:

skriven

Soffan heter "lilla röd" Punkt.



Underbar blogg föresten…

107 Carro:

skriven

Mitt namnförslag är Törnrosa som ju kan tolkas lite som man vill. Men jag valde det namnet eftersom det passar så bra enligt mig! Som en söt, liten oskyldig ros men med lite sting i! ;)



Kram Carro!

108 Caroline:

skriven

Gud vilken snygg ocg härlig soffa! Förstår att den kommer kosta skortan av en! Haha!



Försöker komma på ett namn på en låt eller något som var känd på kära 50-talet. Med hjälp av internett så hittade jag någta stycken som jag skulle bli intreserade av om en soffa hette:''Blueberry hill'', ''Tutti Frutti'', ''Too Young'', ''Get a job'', ''Party doll'' och ''Hound dog''.



109 Lovisa:

skriven

Oj, vad jag har skrttat när jag har suttit här och försökt komma på ett anorlunda men bra namn. Har varit inne på bla Paul Anka, Bonanza, Stålsoffan till En lite tant.

110 Åsa:

skriven

Jag tycker soffan ska heta Hjördis.

Namnet är enligt mig underbart retro och påminner mig om en söt gammal dam som var bekant när jag var mindre. Hjördis minner om bullbak och en lycklig barndom, precis den känslan som soffan utstrålar.

111 Bloggullet:

skriven

Första tanken jag fick var Hjärter Ess, så dt är mitt förslag.

Kram



[email protected]

112 Elin:

skriven

Tycker din soffa ska heta Kardemumle! :)

Riktigt fin var den också! Tack för en jättebra blogg!

113 Cilla:

skriven

En rosa skimrande soffa är värd ett tjusigt prinsesslikt namn som ADORIA - därför att den är adorable!

114 Bettan Eklöf:

skriven

Rosenknopp, eller Bettan kanske;)

115 h:

skriven

"Kajsa Hillman", eller "Hillman" kort och gott.

116 Jenny:

skriven

Jag tycker att den ska heta Syster! Det kändes rätt helt spontant, men om jag ska fördjupa mig lite i det så är den ju avgjort kvinnlig, men på ett ganska snällt sätt. Dessutom fick jag associationer till ett väntrum.

117 mathilda:

skriven

sweet sand tycker jag att det ska heta

hoppas att du gillar mitt förslag

118 emma:

skriven

Borde hon inte få heta Marilyn!?

119 Anonym:

skriven

kom precis med förslaget Marilyn som namn på din soffa men skrev inte min mailadress. inte så van vid sådant här än. du kanske får den automatiskt på nåt vis? hur som helst här är den igen för säkerhets skull [email protected]



såg förresten två sådana badrumsskåp i mintgrönt idag, båda i min favoritaffär. tänkte kanske köpa ett av dem. ska jag lägga undan det andra åt dig? kostade 600.

120 Amanda:

skriven

Jag tycker att din fina soffa ska heta Rosa.

Inte enbart pga färgen utan också för att det första jag accosierar din fina soffa med är min gamla skära nalle som hette just Rosa.

Dom sista åren i sitt liv satt Rosa på min gammelmormors gamla soffa och den påminner mycket om din.



Långsökt kanske men väldigt passande tycker jag. ♥



Har också länkat:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/september/tavling-muggar.html



121 Anonym:

skriven

soffan borde heta"RED HOT"

mvh.annika

122 jessie:

skriven

Åh Grattis till 1 år! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Jag tycker att soffan ska heta "Törnrosa" eller "Pink lady". =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/september/vinn-muggar-mm.html#comment



Ha det så bra!

/Jessica

123 Julia:

skriven

Det första som slog mig var Gunilla! :)

124 Tessan:

skriven

Pink lady eller smlutron...Grattis :D

125 Swingtime:

skriven

Söffan heter "Fredagskväll", eller hur? ;-)

126 Mattias:

skriven

Puckly eller Woggie (på engelska) efter kultiga barnprogramet Dr Snuggles.

127 Anna Karin:

skriven

Amorina är det rätta namnet på din fina soffa tycker jag. Grattis på ettårs-dagen!

128 Märta:

skriven

Gulli, det finns en tant på min gata som heter det, och soffan påminner om henne :)

129 Jenny:

skriven

Grattis till 1 år med en fantastiskt fin blogg! Jag tycker soffan ska heta Helmy. Det hette min farmors väninna som hade en liknande soffa när jag var barn. En rar dam med bestämda åsikter som bjöd på förnämliga kakor :o)

130 Erica:

skriven

Jag skulle döpa soffan till BIBBI.

Dels för att det är ett väldigt piffigt namn, dels för att hedra en av mina absoluta favoritformgivare, Bibbi Breger.

Lycka till med både soffan och bloggen!!

131 mariat:

skriven

Som en hyllning till rosa bandet, tycker jag denna soffa ska heta rätt och slätt "rosa soffan"



132 Josefin:

skriven

Soffan borde ju heta Pastell! Det skulle passa fint i ditt hem =)

133 Femtiotalsmannen:

skriven

Jag är sent ute och kanske någon redan tänkt denna tanke men...

Soffan ska heta Anna-Lisa!

Som en hyllning till alla Anna-Lisor som lyst upp och lyser upp våra liv.

Starka, roliga, klipska och färgstarka kvinnor.

Vad sägs?

Det är väl åtminstone värt ett hedersomnämnande?

134 Y:

skriven

Sigge - rätt och slätt!

135 Anneli:

skriven

Mitt förslag är:



Koramellen - Korall/Karamell!



136 annika:

skriven

jag tycker soffan borde heta RED HOT.

137 betty lou:

skriven

bettan kanske. eller fantomen. eller doris.

138 M Gustavsson:

skriven

Jag tycker din söta soffa ser ut att heta Havanna, efter Cubas huvudstad. Där det för övrigt finns massor av fina bilar från just 50-talet. :)

139 Marianne:

skriven

Liten, söt och ljuvligt rosa med fina former: Babydoll ska din soffa såklart heta! :-) Grattis på blogg-1-årsdagen!

140 Red:

skriven

"Il duetto rosa"

Motivet; Speciell, för två, rosa!

141 IDA:

skriven

Jag tycker att denna fina soffa borde heta Dolly. Ett kul namn som får mig att tänka på någon snygg 50-tals brud, precis som din soffa. Och vem vill inte krypa upp och mysa i en Dolly nu när höstmörkret kommer smygande? Trevligt sällskap, levande ljus och te.. Bättre kan det ju nästan inte bli. Dolly passar perfekt helt enkelt. Runda rosa former, ja Dolly!



Och ett stort grattis till ettårsdagen! =D

Kommentera här: