Nytt nummer av Riksettan


Nytt nummer av Riksettan! Jag grabbade snabbt ett exemplar så fort den landade i kiosken i går.
Underbar läsning i vårsolen. Bara reportaget om de finska plasthusen Venturo och Futuro, eller "Ostkupan
och Tefatet", från 1960-talet är värt de 79 kronorna. Sedan är det 116 sidor till, med K-span längs Rikssexan (Södertälje-Göteborg) och mycket annat. Riksettan är min retrofavorit på papper.
Jag hyllade den i ett gammalt inlägg.
(Koppen är Safari, dekor av Helmer Ringström)

1 Anonym:

skriven

Hej!



Vad mysigt du verkar ha det i solen på balkongen med tidning o kaffe.

Här i Göteborg är det grått ute :(



Snygg kopp!!

2 Tusse:

skriven

Ooo, vad blev det av plasthusen och andra liknande framtidsdrömmar?

3 randiga tråden:

skriven

Koppen är så snygg. Den där röda med plast om i bakgrunden, är det en stol?

4 Anta Snaque:

skriven

Obekant tidning - tills nu. Verkar mycket intressant. Tack för tipset!

5 Peter Kampf:

skriven

Håller med om att det är en höjdartidning. Köpt alla nummer sedan första som kom ut bara månader efter att jag kört Riksettan med Buicken för första gången. Way cool!

6 Nanna:

skriven

Kul att du läser tidningen... Jag är med i reportaget om UE:are på Fredriksberg. :)

7 Libby:

skriven

Porslinochnostalgi: Nu har molnen från Götet hittat hit också :-(. Men är på landet, så det är inte balkongen på bilden.

Tusse: Några hus finns faktiskt kvar!

Randiga tråden: Ja, en nygjord stol i virad plast. Men den är inte så snygg att den får vara med mer än på ett hörn. Orättvist, eller hur? :-)

Anta Snaque: Då har du något trevligt att upptäcka!

Peter Kampf: Yup, way cool!

Nanna: Kul!

8 Tusse:

skriven

Ja, för något år sedan var ett plasthus till salu på Älvsjö(?)mässan som en antikhandlare hade nosat upp i Blekinge där det hade tjänstgjort som BP-mack.

9 Jörgen Persson:

skriven

Det finns ett, kanske två platshus att beskåda i Sverige. Ett Futuro i Örebro och åtminstone ifjol ett renoverat Venturo vid Kivik Art Center på Österlen (granne med Ulf Lundells hus)



Jörgen/Riksettan

10 Leif Edman:

skriven

Riksettan du åxå? Nu går jag i mål! Är du en ovetandes syster till mig? =) Jag köpte mitt nr i går. Älskar att läsa den!



Jag vill också ha en blogg som den här. Hur gör du den?

Kommentera här: