Augusti, juli, juni...


God morgon, måndag! Sommaren fejdar, snart är det dags att börja jobba igen.
Jag plockar hallon i kannan från Perstorpsplast, ett loppisfynd från Gävlerundan,
och vill tillbaka i tiden. Inte ända till 1950-talet - men  till juni i år vore fint.
Eller hur?

Trevlig fortsättning på veckan!
1 Kerstin:

skriven

Åh, men det är ju en likadan som den ljusblå som jag hittade i våras: http://kerstin.kokk.se/?p=6585 Den har så underbar form! Snyggt med det ljusgula till hallonen. Jag tror jag ska ta och plocka hallon i min ljusblå imorgon.

2 Tuva:

skriven

Himla tjusigt, var på en jäkla loppisrund på kusten i veckan, dock var den grymmabesvikelser

3 Tusse:

skriven

Gomorron själv, måndag!

Ja då var det slut på sommarlovet (även) för Tusse!

4 Yvonne:

skriven

Håller med!

Idag började jag jobba och det känns just nu mindre kul... :-)

5 Skaffaren:

skriven

Igår kom sommargästgrannarna (de är från Kungl. hufvudstaden) med en nybakad hallontårta.

Sådana tilltag uppskattas.

6 Miss Gillette:

skriven

Hej!



Har nyligen hittat till din omedelbart beroendeframkallande blogg. Både ämnen och bilder är extremt aptitretande, och vilka utflyktstips man får sen!



Enda lilla irritationsmomentet är att det inte går att läsa dina postningar direkt i RSS-läsaren. I bloggverktyget brukar det finnas en inställning där man kan välja om detta ska gå att göra, och åtminstone jag skulle uppskatta mycket att slippa gå till själva bloggen för att kunna läsa allt och se bilderna. (Det låter ju tetigt, men abonnerar man på många bloggar är det nästan ett måste att kunna läsa allihop på ett och samma ställe.)



Hur som helst är Femtiotalsjakten avgjort ett av de inslag som sätter piff på min vardag -- tack för det!



7 Libby:

skriven

Kerstin: Ja, det är samma. Vad kul! Den är alldeles lagom stor för hallonplockning.

Tuva: På´t igen!

Tusse: Sådant är livet.

Yvonne: Jag börjar på torsdag och förbereder mig mentalt redan nu...

Skaffaren: Sådana sommargrannar vill man ha.

Miss Gillette: Tack! Och nu har jag fixat RSS-inställningen!

8 clinen:

skriven

Se otroligt vacker och gott ut på bilden! Idag återgick jag till jobbet. Mindre trevligt. Det kunde mer än gärna få vara midsommar för min del, då började jag min semester nämligen! =)

9 kryckan:

skriven

Härliga hallon!



Jag håller med att man längtar tillbaka till juni, det känns som 8 veckor sommarsemester är för lite, bara 2 kvar. ;)

10 JJ:

skriven

Även jag har börjat jobba idag, men bara i en vecka. Därefter har jag en semestervecka till att avnjuta. Skönt med mjukstart!



/JJ

11 Randiga tråden:

skriven

Min semester är också slut nu. Har haft fem sköna veckor, åter till vardagen. Brittmari

12 Christin:

skriven

Ja som vanligt undrar man vart sommaren tog vägen... Men trots att det börjar kännas som den är slut så har vi ändå nästan hela augusti kvar.

Fast nu har jag belagt mej själv med loppisstopp, det kändes nödvändigt när jag försäkte stänga skåpen här hemma...

Den fina Perstorpskannan såg jag nyss på bild i Plastboken jag äntligen börjat läsa.

13 Tusse:

skriven

Farligt nära Odengatans alla antikaffärer.

14 Libby:

skriven

Clinen: Fast det är bäst före midsommar, innan det vänder...

Kryckan: Ja, verkligen tufft för er som har 10 veckor :-)

JJ: Jag ska också mjukstarta, tänkte jag. Om det går.

Randiga tråden: Ja, vardagen kommer man inte undan.

Christin: Aha, finns den med där, har boken i lyan, måste kolla. Tack för upplysningen!

Tusse. Det finns tristare ställen att arbeta på än i det området.

15 Miss Gillette:

skriven

Tackar ödmjukast!

Kommentera här: