Vem räddar kondiset från 1936?


Ett anrikt konditori är till salu, berättar Marie som har bloggen Huset på Lövåsen. Hon hittade
annonsen på Blocket där Lindéns konditori i Falköping  söker ny ägare.
Hon tipsade mig eftersom min bror i vintras gjorde ett gästinlägg om det fina kaféet.
Hoppas nu att Lindéns får en bra ny ägare - som inte river ut inredningen och, som det brukar heta,  
"fräschar upp". Kanske tar någon av Femtiotalsjaktens läsare över?
(Foto: Jan Åhman)


1 p-e fronning:

skriven

Men vad f*n?! Det var j*vlar i mig inte långvarigt! Går det inte att driva kondis i Falköping?!

2 lybtar:

skriven

Läste det inlägget och det är verklgien ett fint cafe.

Det måste ju till någon som har ett intresse i det äldre och vill bevara charmen.

Jag hoppas verkligen att det får behålla sin fina inredning.

Synd att jag har ett jobb och att jag bor i Göteborg ;)

3 Christin:

skriven

Håller tummarna att nån med rätta intresset för både kondiset och dess bakverk tar över !

4 Clinen:

skriven

Åh, hade jag bara haft pengarna och möjligheten att flytta hade jag gjort det direkt! Underbart café. Hoppas verkligen inte att någon river ner inredningen!!

5 JJ:

skriven

Om nedläggningen beror på bristade kundunderlag som inte uppskattar inredningen så är det risk för att nya ägare omorganiserar möblemanget. Men å andra sidan kanske de nya ägarna köper det just pga hur (fint) det ser ut.

6 Tusse:

skriven

Varför köper jag inte det här kondiset i stället för att sukta efter förfallna lantbruksbyggnader?

Jag kan ju åtminstone göra Beatricebollar!

7 Fru Lindén:

skriven

Ååh,jag skulle gärna vilja!!

Heter Lindén, älskar 50-talet å en jäkel på att baka, Men bor i Götet och driver redan egen restaurang...Ja ja en vacker dag så...

Hoppas verkligen att "rätt" person köper det och driver det vidare i samma anda!!

8 Libby:

skriven

P-E Fronning: Vi får hoppas att det går att driva kondis i Falköping. Men det är inget lätt jobb, kan Femtiotalsmannen berätta. Hans föräldrar drev bageri under många år. Tidiga morgnar, långa dagar, om man ska få det att gå ihop.

Lybtar: Annars ligger ju Falköping nära?

Christin, Clinen, JJ: Vi håller tummarna!

Tusse: Och så kan du få mitt recept på Rimbobullar.

Fru Lindén: Oj, så passande det hade varit! En filial i Falköping kanske?

9 The StarMan:

skriven

VILL HA!

10 Linn-Marie Edlund:

skriven

Så underbart,tänk om man hade bott i närheten!!!

11 Anna:

skriven

Ojoj, så fint! Om jag hade köpt det hade jag definitivt behållt inredningen, men kanske hade moderniserat mattkonceptet med lite härlig veg-mat, rustika surdegsbröd och cupcakes :) Men det kanske är hädelse, vad vet jag, ha ha^^

12 Markus:

skriven

Hej hej..

Markus här som drivit konditoriet.

i helgen flyttar vår inredning till stockholm där den förhoppningsvis kommer bättre till pass..

tack för mig

Mvh/Markus

13 Eli:

skriven

Markus: Intressant! Ska inredningen alltså förgylla en kafélokal här i stan?

14 Markus:

skriven

Ja inredningen finns på bageri kardemummas nya filial i upplandsväsby centrum i stockholm, vet ej hur det ser ut, är alldeles för sällan i stockholm så den som vill bege sig ut med kameran får ju gärna göra det ;) Mvh Markus från Lindéns Konditori

Kommentera här: