Utmanad!


Brown Beans har kommit med en kul utmaning: Publicera den tionde
bilden från din blogg! Jag gör nästan rätt, tar den nionde publicerade bilden
- eftersom nummer tio bara är en skärmdump.
Det är september 2008, och inlägget handlar om mitt senaste fynd,
en vas. Jag sätter upp kriterier för vad ett fynd är.
Senare får jag veta, och berättar i ett inlägg, att vasen är en Bay,
och att modellen kallas "Schwangere Luise".

Jag bollar vidare utmaningen till:
Clinen, Clinens Ljuva Femtiotal!
Ramon och Helena, Porslin & Nostalgi
Simon, Retronu
Fru Retro-tokig, Retro-tokig
Anna, Kulturgryningen

1 Helena:

skriven

Tack Libby! Givetvis antar jag utmaningen.

Kul att bläddra bakåt i bloggen lite!

Kram Helena

2 Clinen:

skriven

Åh! Vad kul att du valde mig. Ska bli roligt att dyka ner i arkivet och se vilken bild som gömmer sig där.



Förresten ska det vara bilden i 10:e inlägget eller bara 10:e bilden som publicerats?

3 Clinen:

skriven

Jag glömde ju nämna att detta är en av mina favoritbilder på din blogg! Den vasen är bara såå läcker!

Var nära på att köpa något liknande i svart och rosa men det var inte riktigt rätt pris för mig den dagen. Nu ångrar jag det givetvis men den dyker kanske upp igen. (Hoppas!)

4 margaretha:

skriven

Vilket passande namn!

5 Simon:

skriven

Tack för utmaningen! Jag lägger upp min i helgen!

6 Susanna:

skriven

Roligt att du antog utmaningen!



Otroligt snygg vas! Formen, färgen, mönstret. Verkligen snygg!

Ser ut som en stolt anka i formen :-)

Kommentera här: