Gör ett hemma hos, hos dig själv (helgtips)


Helgen före lön, då kan man gratisroa sig med att ta bilder på sitt hem och leka
med bildbehandlingsprogrammet. Jag kom på att jag inte visat lyans senaste
tillskott - hallmöbeln. Den köpte jag i en liten butik på Wollmar Yxkullsgatan, snett
emot Modernretro. 1960-tal, sa handlaren, "kanske Bodafors". 

 
Jag vill återigen puffa för ensam blomma i vas. Litet stiligt, och en bukett
räcker till många vaser.

Trevlig helg!
1 Tusse:

skriven

Ensam blomma i en vas,

ett hjärta som har gått i kras.

O så sorgligt är det att

vara ensam katt i natt!

2 Clinen:

skriven

Vilken superhärlig hallmöber! Den blev jag nästan lite förälskad i. Jag är själv jättesugen på att köpa lite möbler men det får jag inte för mannen. (haha) Han tycker att vi måste försöka skrapa ihop till ett hus innan jag får börja med mina 50/60-tals möbler.



Jag får passa på att njuta av mina bloggvänners möbler så länge! /Clinen

3 marie:

skriven

Vilken läcker tapet! Ursnyggt! Blommor är alltid underbart! Nu längtar jag efter tulpaner...

4 Anna:

skriven

Vilken vacker hallmöbel!

5 Libby:

skriven

Tusse: Ajajajaj.

Clinen: När ni köpt ett hus ligger han risigt till, förstår man. Detta uppdämda behov av 1950-talsmöbler hos dig kommer att explodera :-)

Marie: Ja, jag är jätteglad över min tapet. Original från 1950-talet.

Anna: Tack!

6 Cinna:

skriven

Var kommer den fina skålen ifrån???? Den påminner om vad??? Jo, en vas som jag la in på bloggen för några veckor sen. Är det en W.germany eller liknar den bara:)

Teakmöbeln är förstås helt bedårande!!

7 Libby:

skriven

Cinna: Jodå, det är en Bay. Loppisfynd från i somras

Närbild här:

http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/august/arets-trevligaste-loppis.html

8 Clinen:

skriven

Hahaha Ja, jag undrar om han kommer överleva när vi väl har ett hus.



Förresten så hittade jag ett hus som är byggt 1957 i samma by där jag bor nu. Det är till salu och nästan allt inne i huset, golv, kök, toalett m.m är original från tiden!



Behöver jag ens nämna att jag sett till så att huset hade blivit vårt om pengarna funnits? (Suck)

9 Tusse:

skriven

Nej, det blir för sorgligt detta!

Kom på följande vers på tåget hem:



Känns det ensamt i din vas?

Har ditt hjärta gått i kras?

Köp tulpaner - hela fång!

Våren kommer - gång på gång!

10 Basse:

skriven

Har lagt ut bilde av en vase med samme dekor som den tyske skålen du har på entrébordet ditt! Vet du noe ner om produsenten? Er det Jasba?

Kommentera här: