I stället för


Egentligen hade jag planerat ett jätteintressant inlägg här, men så gjorde jag en massa
andra roliga saker i går istället för att blogga. Och nu är klockan snart ett på natten och åtta ska jag
upp för att återigen (andra gången på två veckor, det börjar bli en vana) hänga på låset när en
närbelägen loppis öppnar.
Så det blir en bild, bara. På vasen Florence från tyska Bay, Importvasen märkt Dec Brazil (mer om den
längst ner i det här inlägget) och ljusstaken ur serien Trio av Hjördis Oldfors/Upsala-Ekeby.

God Kristi himmelfärd-loppisjakt önskar jag er!
1 Tusse:

skriven

Ljusstaken Trio? Färgställningen påminner mig om spiralvasen. Vad hette spiralvasen och vem gjorde den?

2 Clinen:

skriven

Vasen med gravidmage är bara sååå underbar!

3 Cinna:

skriven

Lucky you! Min Florence är trasig, men å andra sidan har jag ju ungefär 700 andra:)

4 Libby:

skriven

Tusse: Spiralvasen?

Clinen: ja, jag gillar den skarpt. En av mina första 50-talsfynd, så den har en särskild plats i mitt hjärta.

Cinna: Även min Florence har ett (knappt synlig) nagg. Och ja, du kan ju trösta dig med de andra 700 :-)

5 Tusse:

skriven

Ja, spiralvasen som man bland annat kan se på

http://tussetuss.wordpress.com/2010/01/11/tusse-ritar-igen/

Upsala-Ekeby, tror jag.

Kommentera här: