Loppis eller läsning? (Helgtips)


Grrrrrr... säger jag om det regnar i morgon lördag när vi ska ha byloppis. Men mulet och 10 grader
är okay, för då kanske alla kommer till vår loppis istället för att sitta i solstolen hemmavid?

Det händer mycket denna helg:
I Hornstull, Sthlm, äger Återvinningsfesten rum på söndag kl 10-16. De boende kring Hornstull har loppis
utanför sina portar. Låter väldigt kul, tycker jag.
I Risinge, utanför Gimo i Norduppland, firar Risingeboden 20-årsjubileum lördag-söndag kl 11-15.
"Extra många 20-kronorsfynd" utlovas. Följ skyltarna från Preem-macken i Gimo.


I Göteborg är det nostalgifestival på Nostalgicum, som verkar vara
ett kul ställe, ett inlägg med ett par bilder därifrån ser du här.


Sedan kan man ju alltid sitta inne och uggla och läsa en bok
eller bra bloggar. Regnar det i morgon ska jag trösta mig med att göra
årets första rabarberpaj, på egna rabarber, och läsa ikapp på favoritbloggarna.
Till exempel Husmorsskolan, som är helt i en egen klass.
Där lär man sig massor, och bilderna är så fina.
Nu senast fick jag nys om Michael Millers tyger med retrotryck,
i det här inlägget.

Fler tips? Berätta under kommentarer! Redan har ett tips om loppis i Vasastan kommit in.

Trevlig helg!
1 elin:

skriven

loppis i vasastan också, norrtullsgatan 9-16!

2 amanda:

skriven

Åh så kul med loppis, hoppas jag hinner gå på den vid Hornstull! Taclk för de fina tipsen!

3 Yvonne:

skriven

Veteranbilsmarkand i Värsta 7-16 ligger nära Skokloster. Där kan man hitta en massa skoj, en hel del fina bilar att titta på. Det brukar även bjuda på flyguppvisning.

4 JJ:

skriven

Megaloppis i Majorna med omnejd i Göteborg på Söndag:



http://www.majeko.se/evenemang/megaloppis-2010

5 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Var finns Porslins-Tigern?

Kommentera här: