En till, så har jag en trio Trio

 
God morgon, måndag! I lördags skrev jag om mitt förstoringsglas med lampa.
I kommentarerna fanns för och emot nagg. Själv kan jag leva med nagg som
knappt syns, bara jag vet om det när jag köper saken. Fatet på bilden har två pyttesmå
nagg, jag tycker ändå att jag gjorde ett fynd när jag fick det för 35 kronor.
På Myrorna dessutom (den på Adolf Fredriks kyrkogata, Sthlm) där man sällan gör fynd.
Vasen köpte jag på en mässa för 40 kronor.


Serien, som är ganska vanlig och gillas av många, heter Trio, av Hjördis Oldfors, Upsala-Ekeby.
Det här fatet med etiketten kvar fanns hos Eriksdals antik för ett tag sedan,
för 800 kronor. Två andra delar Trio ser du i ett inlägg hos Porslinsbloggen.
Hur många delar finns det?

Trevlig fortsättning på veckan!
1 randiga tråden:

skriven

Jag har också en Triovas, visst är de fina. Får lägga upp mina vaser framöver.

2 anna:

skriven

Mitt fat är i en annan modell. Lite mer trekantig nästan.

3 The StarChief:

skriven

Där fans en vas på Tradera för ett par dagar sen, dom är ganska söta.

4 farmer boy:

skriven

I loved this blogg. Got hungry reading it.

Kommentera här: