Finaste fyndet i Frihamnen


Åhhh, vad jag vill rekommendera antik & konst-mässan i Frihamnshallen, Sthlm! Dagens besök
var mitt första på den mässan, och jag blev så förtjust. Tre lagom långa gångar, till skillnad mot Kista
och framför allt Älvsjö där man vandrar tills fötterna blöder och kamerabatteriet dör.
Och jisses, vilket fynd som dolde sig hos KB Antik o Design. Fyra "Mazetti"-koppar med fat
och ASSIETTER (!!!) för 550 kronor. En av Karlskronas porslinsfabriks fina serviser.
Fick de stå kvar? Vad tror ni?


Fina fisken - ett uppläggningsfat från "Italy" fanns också hos KB Antik o Design.


Och så hängde där även en brukspatron Blom (1774-1838), som min väninna
Empire-Amelie nog hade suktat över?
Mässan i Frihamnen var en kul blandning av "riktiga" antikviteter och retro,
och jag såg en del andra grejer med bra priser. Den pågår i morgon söndag också.
Så har du möjlighet, kvista över till Frihamnen!

Tack för i dag. Mer bilder från mässan kommer i morgon!
1 Fru Ekeby:

skriven

Ha ha! Troligen fick dom INTE stå kvar! Vilket fynd!

Vilket ställe! Om det inte vore 30 mil dit skulle jag kvista över direkt!

Ha en fortsatt trevlig helg!

2 Gila:

skriven

Jag tror du köpte dem!!!

3 Anta Snaque:

skriven

Varför ligger Stockholm så ocentralt? Ungefär 100 mil bort!

"Mazetti"-koppar! Mums!

4 Amanda:

skriven

Åh jag har ett fiskfat som liknar det på bilden! Det är med tre små "fack" och har skarpare färger, kanske samma märke?

5 Svart Sverige:

skriven

Japp du har rätt!!

6 Eli:

skriven

Fru Ekeby och Gila: Ni gissar så rätt.

Anta Snaque: Jaa du, eller om det är tvärtom? :-)

Amanda: Ja, kanske?

Svart Sverige: Om vad?

7 Therése:

skriven

Om Bo Knutssons monter på mässan ..det är likadant uppställt i hans butik i Vänersborg ...samma knippe tulpanvaser står som du beskriver, nonchalant uppställda på ett bord, mitt i butiken. Och de är ju värda en förmögenhet! Var livrädd att ens gå förbi :) Har bloggat om den hemska upplevelsen (;-) och lånade din bild (med länk till din blogg såklart) Hoppas det var okej?



Underbar blogg du har förresten, som en resa tillbaka i tiden. Älskar att kika på alla bilderna.. Det måste vara kul att vara på denna upptäcksresa och leta 50-talsprylar?!



Therése

Kommentera här: