En liten Florence i gott sällskap

Titta där till vänster, ännu en liten "Florence"! Så heter serien från tyska Bay,
som jag skrivit om förut och som alltid brukar få tummen upp av FJ:s läsare.
Bilden har jag lånat av Sune Riishede, som driver hobbybutiken Retro-Garagen
i danska Brædstrup. Här visade jag några andra intressanta saker från hans butik.
Det roliga med "Florence" är att samtliga delar jag sett hittills har snajdiga former.
De andra finavaserna på bilden kan med all säkerhet tyska vaser-experten
Tusen Vaser berätta mer om.
1 fam Ljunggren:

skriven

Fina vaser du hittat. De tyska vaserna är så lekfulla. Jag gillar den gula allra mest av de tre du har på bilden.



ha en fortsatt bra onsdag :)

2 Tusse:

skriven

FLORR-enns eller Flo-RENCE, kan man undra.

Staden heter i alla fall Flo-RENTZ i de tusen vasernas land.

4 enannanhelena:

skriven

Jaså, härinne var det, också, tyska vaser. :) Jag har fortfarande bara en i min ägo. Stöter på dem både nu och då, senast häromdagen. Men tyvärr är de ofta skadade, kantstötta, flisade. De har nog använts flitigt.



Gillar dina Flo-varianter. :)



Annars är väl just variationen det som är mest fascinerande med "tyskarna", såg en för ett tag sedan, i en urläcker form, beige med vita ränder och med en starkt lysande lila färg - innuti! Den hade nagg, tyvärr.

/helena

5 Lovisa:

skriven

Hah, lustigt! Hittade exakt en sån vas på loppis i Söderköping för en tid sedan. Kul att få veta var den kommer ifrån, tyckte väl den såg tysk ut :)

Kommentera här: