I dag går påskkorten iväg


Kolla kattan! Är det inte litet Berglinteckning över henne? Det här litet udda påskkortet och de
följande httade jag på en av mässorna i våras, hos Enenbybergs Antik som är rena godisbutiken
för oss som gillar gamla jul-, påsk- och vykort. I dag postas påskkorten.
(Vem var E.L. som ritade, och skrev något slags kvinnokamptext till kortet?)


Och vem var Ramstedt? Här finns i alla fall fler vackra
kort av henne/honom. D Ramstedt.


Corny! Nyckelpigor som dragdjur. Till och med kycklingen är häpen.


Ååååå hej!


Klassiskt motiv på gamla kort: Pojke + flicka + gärdesgård.
Målat av Britt-Lis Seldinger, läs om henne hos bloggen Bibliotek & Sånt.

Här visade jag påskkort förra året...
... och här året dessförinnan.

Trevlig påskvecka!
1 Tusse:

skriven

Jo, det var en finurlig kattblick ...

2 enannanhelena:

skriven

Vad härligt med lite starka, kaffekoppsälskande påskkärringkvinns! Vi :) behövs!



/helena



ps. jag hade tänkt att publicera din bostadsannons, men tiden gick och i det här fallet räknas inte bara tanken? :) Jag lovar att länka till dig i något annat sammanhang så småningom. Förresten kika gärna in till mig om du hinner. Jag bjuder på lite tidstypisk reklam idag.

3 Christin:

skriven

Glad Påsk ! Tänk så fina påskkort dom gjorde förr.

4 Tesan:

skriven

Hej!



Jag läser men har tidigare inte kommenterat.Intressant blogg för oss andra 50tals-älskare. När jag kolla runt på tradera såg jag detta och tänkte på dig; http://www.tradera.com/Retro-bord-tidigt-60-tal--auktion_341174_131930622



Glad påsk!

5 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Förr kunde de minsann göra kort. Köper man nya kort så slutar det med att man får med sig nytryck av någon gammal förlaga!



Jag vill också tacka för den trevliga överraskningen som dök upp när jag öppnade mailen ikväll!

6 eli:

skriven

Tusse: Finurlig? Påtänd!

Enannanhelena: Ska kolla!

Christin: Ja, sådan omsorg nedlagd på massproducerade kort. Härligt.

Tesan: Ser man på, ett Edmundbord! Kul!

Ulrika: Paket på väg!

7 Catilina:

skriven

Hmmm...

Dratt en katt i lina har ja, men katt som dratt en lina nä!

Kommentera här: