Fyndet som bara blev mindre och mindre fynd


Jag prutade ner sockerskålen till 25 kronor och hembar den i triumf. Hade fått för mig att den hörde
till Arthur Percy-servisen "Casablanca", som Rutger samlar på. Det var de tunna fina linjerna på tunt
porlslin som lurade mig. När jag kom hem insåg jag att så där ser inte "Casablanca" alls ut.
Och sedan... upptäckte jag att locket och skålen (vad det nu är för någonting) inte ens hör ihop.
Jaja, jag får glädja mig åt duken. Det är en grön version av "Pilblad" som jag skrivit om,
och Anna på Ljuva Femtiotal också. Nu har jag fått Annas gröna! Och en ny jakt
har börjat - den på övriga färgställningar. "Pilblad" ska även finnas i rött, blått och lila.
1 Loppistan:

skriven

Så kan det gå ibland. Men duken är i alla fall helt underbar!

2 Sylvia:

skriven

Men den är ju perfekt skål till vårens första små blommor! Tänk den med snödroppar, med locket lutande mot skålen...

Pilblad är ljuvlig! Jag har sett den åtskilliga gånger på loppis men inte hajat till! NU måste jag ta mig i kragen!

3 Anta Snaque:

skriven

Om man lyssnar noga kan man säkert höra en unison igenkännande suck från landets loppisfantaster. Vi har nog alla gått på en och annan nit. De som inte gjort det - räck upp handen! (Få händer i luften!)

Pilblad är ett fint fynd!

4 Linda:

skriven

Sockerskålen är ju söt ändå, och det var ett bra pris oavsett tycker jag.

Och sen du skrev om Pilblad så har jag börjat leta efter gamla tabletter på loppisar och Tradera, så mycket fina det finns! Problemet är ju bara att få ihop några likadana, eller i alla fall några som passar ihop, om man ska bjuda fler på middag. Men hittar jag några Pilblad så håller jag dom till dig!

5 Clinen:

skriven

Skålen var söt ändå =) Duken är också snygg!

6 Katrin:

skriven

Denna fadäs har nog de flesta av oss gjort.

En väninna till mig, trodde att hon köpt 2 svanen fåtöljer till fyndpris. Förblindad av att ha gjort ett klipp, insåg hon inte att de var "hemmabygda" förrän hon kom hem med dem...

7 Svart Sverige:

skriven

Skitfin!!

8 Helena:

skriven

Kul med flera färgställningar på dukarna!=)

Vad gäller "niten" så var den ju snygg ändå och det var ju inga toksummor!

Kommentera här: