Mer Mazetti, hos favoriten i Sundbyberg


Äntligen litet loppisflyt igen! Två "Mazetti"-koppar på Loppisgallerian i Sundbyberg,
för bara 50 pix/styck. Att "Mazetti" kommer från Karlskrona porslinsfabrik ser ni på den
fantastiska hänkeln. På antikmässan i Frihamnen i höstas följde ett helt gäng "Mazetti"
med hem, nu siktar vi på dussinet fullt!


Chokladkopparna stod i Monter 3, strax till vänster om ingången.
Det är min nya favoritbutik. Det var där jag hittade Gefleburken
med fiskarna i havet. I dag såg jag som vanligt flera fina saker
bland annat såskannan i Rörstrands "Rotunda"
och de vita ljusstakarna.


Priserna är bra i Monter 3, mittemellan antikhandel och loppis, men med
antikhandelskick på de flesta grejerna. Jag rekommenderar ett besök!
Marmeladburken är Karin Björquists "Delikatess", Gustavsberg.

Men det intressantaste fyndet i dag gjorde jag på en annan loppis
i Sumpan. Det är ett par bokstöd som jag undrar litet över. Så de dyker
snart upp endera dagen. Stay tuned...

1 Anta Snaque:

skriven

Mazettikopparna lyckas sätta igång chokladsuget i mig varje gång jag ser dem. Mmm!

Och marmeladburken var en riktig snygging.

(Ha-begäret, tyst med dig!!!)

2 Fru Ekeby:

skriven

Mitt habegär startar direkt när jag ser Mazettikopparna!

Hoppas jag "ramlar över" dom nån gång!

3 Gunnel:

skriven

Loppisgallerian i Sundbyberg blir mitt nästa utflyktsmål nästa gång jag besöker huvudstaden. Älskar ljusstakarna.

4 Clinen:

skriven

Åh, vilket fynd! =) Kul.

5 Skaffaren:

skriven

Billigt på min ära.

6 Linda:

skriven

Åh, Mazetti-kopparna är så snygga! Måste, måste, måste åka till Sumpan nån dag och beta av alla trevliga ställen där.

7 M ikael:

skriven

Hej!



Ville bara säga att jag föll pladask för din blogg, ska lägga in den i mina favoriter och sitta och avundas alla fina fynd. :-)



Hur går samlandet av "Vår lilla stad"?

Samlar själv på den serien, men har stannat av lite på senaste då jag inte dykt på de delarna som jag behöver.



Keep up the good work med bloggen!



Mvh

Micke

8 Eli:

skriven

Anta Snaque och Fru Ekeby: Ja, man blir chokladsugen bara man tittar på kopparna

Gunnel och Linda: Loppisgallerian är KUL. Dessutom finns både Myrorna och Stadsmissionen inom ett par hundra meters håll, plus en antikbutik litet längre bort. Se min guide till Stockholm och Sundbyberg från förra året!

Clinne och Skaffaren: Yep, på min ära :-)

Mikael: Tack! Jag har faktiskt inte börjat samla på "Min lilla stad", men Rutger (kärleken) samlar ju på den engelskspråkiga varianter. Inga fler fynd än dock, för dyra eller med fel lock...

9 Catarina:

skriven

Det var fina läckra muggar och chokladburk. Kul att få se!

10 eva/Bolin design:

skriven

verkligen fina.

11 Catrins Garderobstankar:

skriven

Åh ser ut som ögonen i ögonkakao.. men det kanske är det? Jättefint!

12 enannanhelena:

skriven

Kan bara instämma, ögonkoppar "to die for" :)Jag har dock aldrig testat modellen, alltså med den sköna hänkeln. Luktar, inte bara choklad, utan även fyndpris om dina koppar!

/helena

13 Nina:

skriven

Åh Mazettikopparna! Jag som var där i onsdags men då såg jag minsann inga koppar... Tror du de fortfarande finns kvar? Sumpan är mina hoods så att säga :) Måste orka ta mig in till stan nån dag och utforska utbudet där med!

14 Nina:

skriven

Men du köpte dem väl naturligtvis för det priset förstår jag! :)

15 Anna:

skriven

Fina! Ljusstakarna är från Hemslöjden i Borås antar jag? Jag har två gula...de är så fina!

16 Benny:

skriven

Kanonfina såklart! Fyndpris = ja!

17 Kornknarren:

skriven

Som vanligt letar jag i ditt 50-tals-paradis tills jag hittar något som jag känner igen. Det dröjde den här gången tills Bruno Mathsson-fåtöljerna dök upp! Mina svärföräldrar satt i dom framför TV:n med den obligatoriska TV-kannan/termosen till hands. F.Ö.: skulle jag inte synas överallt, så beror det på kopplingen till namnet: Sveriges mest svårupptäckta fågel!

Kommentera här: