Barhäng med Yngve


Ständigt dyker 1950-talet upp. Senast i går, när Empire-Amelie och jag fikade i Sundbyberg.
Mitt emot fiket var det invigningsfest på Nybergs bar och deli (f d Gusto). Vi tittade in och blev
förtjusta i omgörningen av lokalen. Framför den öppna spisen fann jag 50-talet, i form av Yngve Ekströms
Arka. Numera saluförs klassikern från 1955 som Arka lounge chair. Det matchande bordet heter - Yngve.
Formgivare Marit Stigsdotter. 






Yngve-setet trivs fint i en äldre miljö med råa tegelväggar,
industrilampor och svagdrickekaggar. E-A och jag blev
förtjusta i lokalen. Återstår att gå hit och testa maten
och drinkarna!

Var hittade du senast 1950-talet?
1 Linda:

skriven

Oj så fint! Får helt klart bli ett besök där efter nästa loppisrunda i Sumpan!

Och senast jag stötte på 50-talet var igår, också i form av en Arka-stol faktiskt. Den stod och visade upp sig i all sin prakt i ett café i samma hus som mitt nya jobb.

2 enannanhelena:

skriven

Det var nog en ful beige kobra, riktigt skitig (på ren svenska;) var den dessutom, där den stod inklämd bland en massa andra ting från diverse årtionden. Var? När? På auktion, så klart. I tisdagskväll.



Hoppas att du har sköna, lediga dagar! Eller är det bara en massa komma-i-ordning-i-nya-lägenheten-bestyr :) fortfarande?



/helena



Ps. De "gifter sig" verkligen fint, den klassiska stolen och det ganska nydesignade Arka-bordet!



Kommentera här: