Den Blå överlever allt


Jaha, så var det dags att åka till tippen med allt smutsigt, trasigt, otympligt och osäljbart som
jag samlat på mig under tolv år i samma lägenhet (med tillhörande rymligt förråd). Den blå fåtöljen
som jag fick gratis häromåret för att den annars skulle slängas - ja nu skulle den faktiskt slängas.
Men tippen stängde innan vi hann dit med sista lasset, och den blå fick stuvas in i Rutgers lägenhet
i väntan på nästa soptippskörning.
Vad händer då? Jo, Rutger fattar tycke för fåtöljen. Och kräver nu att den får följa med till vår
gemensamma lägenhet. "Den ska inte till tippen".
Den Blå har överlevt ännu en kris. Läs om de tidigare i inlägget
Ska Söndagsfåtöljen lyckas slå ut Den blå?
(Nej, det skulle den så klart inte.)


1 enannanhelena:

skriven

Så fint med en blå överlevare! Man ska ju ha något blått också... och det är väl bra om den är gammal dessutom ;)



Gillar att du ska återanvända spetsen, på kökshyllorna. Härlig re-cycling där. Och vacker!

/helena

2 Monet:

skriven

Hehe! Kul skrivet och storyn är ännu roligare:-) Så kan det gå! Heja den blå!!

3 Helena:

skriven

Jag håller med Rutger! Den blå är ljuvlig! Meeeen...., all denna fuskfanér!!? Hur tänkte dom? Jag får husvagnskänsla av det mindre trevliga slaget. Men jag ser ju utvecklingspotentialen. Hyllbården... Mmmm.... Parketten... Lovely! Specerihylla.... avundsjuk Är övertygad om att ni kommer att få en lägenhet som är helt outstanding!

4 eli:

skriven

Enannanhelena: Ja, spetsen var för vacker för att bara slängas.

Monet: Haha, ja det är en envis rackare.

Helena: Specerihylla är en gammal dröm. Ska leta tills jag hittar precis den jag vill ha!

5 Linda:

skriven

Härligt, heja Den Blå! Och heja Rutger som står upp för den. :)

6 Gila:

skriven

Hurra, en överlevare!

Kommentera här: