Nu blir Älmsta litet tråkigare


Om utförsäljningen i det förra inlägget var en god nyhet så är den här utförsäljningen en dålig.
Älmsta, tre mil norr om Norrtälje, som har varit rena antik & retro-byn blir nu en butik fattigare när
Second Half tar ner skylten.


Second half stänger i "mitten av november", vilket innebär att ni bör hasta dit. Det är
rejält utplockat, men letar man så finner man och prutläget verkar bra... både Rutger och jag
gjorde några fynd i lördags.

Men ge inte upp Älmsta
- där finns fortfarande två butiker kvar. Kajsa Adelöws, bakom
planket mitt emot Ica, är fantastisk och antikaffären hundra meter bort kan också
bjuda på godbitar. Läs mer om dem i min Retroguide till Väddö och Norduppland.

1 carina carrol:

skriven

Hej! Jag stänger butiken i Älmsta men finns kvar i Stockholm, på Folkungagatan 132, välkomna dit!

2 eva:

skriven

O vad jag fick längtan till Väddö när jag läser det här. Gick Friskvårdslinjen på Väddö fhsk 1987-88 och var då på några av loppisarna i Älmsta med omnejd.

3 Allt det gamla goda:

skriven

det gör nog lite ont i alla retrofantaster när den trevlig butik stänger ner. synd, verkligen. vad inköpte ni när ni var där?

4 eli:

skriven

Carina: Ja, jag har faktiskt aldrig varit där, får göra ett besök.

Eva: Älmsta är härligt. Ännu mer fart och fläkt nu än på 80-talet.

Allt det gamla goda: Vi köpte en ljuslykta, Gullaskruf, en galghängare och en burk för tandpetare! Ska visa upp så småningom.

5 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Bra tips. Ska bege mig dig imorgon. Fast ni säkert länsat det sista! :-)

Kommentera här: