Javisst ja, ni ville se gardinen


I inlägget från Megaloppisen i Solnahallen berättade jag om mitt fynd, två mycket långa
gardinkappor i 1950-talstyg. Och så visade jag den lilla stuven som blev duk när jag kapade av ena kappan
till två våder. Sedan har jag försökt få min gardin att bli lika snygg på bild som den är i verkligheten.


Det här är helt klart gardinens bästa vinkel. Men rakt framifrån vill det sig inte.


Så jag skjuter på visningen av gardinen. Istället får ni först se säsongens allra
sista amaryllius, i krukan Gunilla från Upsala-Ekeby på Rörstrandsfatet "Aslög"
(den snyggaste av de dekorer som Helmer Ringström inte ritat).


Gardinen gömmer sig. Men den avlånga krukan från Upsala-Ekeby är inte blyg.


Inte heller den anonyma krukan som jag tror är från Gabriel skäms för sig.
Men så står den också på ett underlägg som är en gåva från form55.
Men nu är det dags, här kommer bilden:


Som sagt, gardinen kommer mer till sin rätt i verkligheten. Den är en glad liten inramning av
vårt underbart stora köksfönster - som nu i februari låter ljuset flöda in.
1 Karoline:

skriven

Supersnyggt!

2 Allt det gamla goda:

skriven

fasen i helskotta vilken fin gardin, eli! fullträff, jackpot och allt möjligt! fick en lite läskig känsla när jag såg ena bilden där, för jag har också vit gunillakruka på fat, grön virkad duk och aslög-assietter i mitt kök! spooky..

3 Clinen:

skriven

Wow! Kanonsnygg gardin!! =)

4 Retro schmetro:

skriven

Vilket stort härligt fönster..! Och va underbart att få tag i så mycket fräckt tyg att pryda det med - gardiner OCH matchande duk!

Sånt piggar verkligen upp i vintervardagen! - Mer färg åt folket!

5 Jenny:

skriven

Fint värre! Har också en Amaryllis som inte alls dansat ut julen, utan knoppar så fint så här i februari.

6 Viola_T:

skriven

Gillar´t!

7 Linda:

skriven

Vilken perfekt inramning av fönstret, det är så härligt när man hittar något som verkligen sitter som en smäck! Och jag kan bara instämma om Aslög-dekoren, den är riktigt fin!

8 Randiga Tråden:

skriven

Gardinen är snygg. Ja oftast är det snyggare i verkligheten.

9 Elï:

skriven

Alla: Vad glad jag blir att ni också gillar gardinen!

Allt det gamla goda: Scary! :-)

10 rutger:

skriven

Det värsta är ju att man ser granen sen i julas.. Som barrat färdigt.. :-/

11 Elï:

skriven

Rutger: Precis. men det är retrovärldens folk alldeles för snälla och vänliga för att kommentera!

12 Lotta:

skriven

Instämmer i kören! Du har verkligen hittat en jättefin gardin i det där tyget! Jag blev så glad när jag såg denna bild eftersom den där färgen på köksluckorna är så vacker! Visst är det mintgrönt? Vad har du använt för nyans? Är det lackerat eller matt?

13 Gila:

skriven

Se där...fin fint! Såg att du är med i senaste Retro tidningen...skoj!!

14 Elï:

skriven

Lotta: Eftersom ni nu är tre som frågat så ska jag ta reda på färgkoden. Har slängt provlapparna, måste ringa lackeringsfirman eller hämta nya provlappar. Återkommer!

Gila: Ja, till slut orkade jag ta en bild till deras webbvykort... Inlägg med Helmerbonanza kommer.

15 eva:

skriven

Känner mig förflyttad tiil Banvakstugan 597 där jag växte upp, (f -44) när jag ser gardiner o krukor.

16 Cinna:

skriven

Gardinen var ju jättefin!!! Krukan likså:)

17 Christin:

skriven

Superfint blev det !

18 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Galet snyggt tyg. Jag fyndade åtta längder i samma färgställning vid midsommar förra året. Alla längderna såldes i butiken på någon vecka bara. Hittade två nya längder i helgen, dock lite kortare. Det är något speciellt med den där kombon, grått, rött, gult, grönt och rutor och grafiskt mönster :)

19 Ken:

skriven

Oj, nu fick jag se mitt retroöverkast som gardin!!Jättefina!! Köpte ett med lite rynkat på sidorna på en loppis fast jag inte har den stilen i sovrummet. Men jag gillade verkligen det glada mönstret,priset och så har jag använd det med att täcka över skrymmande saker,,, :)

Kommentera här: