Solnas busvassaste vaxduk


Tillbaka i Det Gamla Landet, och flera trevliga försändelser väntar på hallgolvet.
Som vaxduken från Sune i Danmark. Den hamnar på köksbordet "in a New York minute". 



Här har ni min sorts 1950-tal. Vackra vardagssaker som vaxduken
från tiden gör mig glad och får mig att gå omkring och mysa i vårt hem.
Salladsskål "Aladdin" och tallrik "Tellus", Helmer Ringström, Gefle.
Bestick, "Betina", formgivare okänd.

PS. Fler stiliserade 50-60-talsrosor i det här inlägget.
1 Allt det gamla goda:

skriven

wow, vilken vaxduk! tio stilpoäng!

2 Christin:

skriven

Vilken snygging !

3 Anta S:

skriven

Jätteläcker!!!

4 DeBeer/Manganiatokan:

skriven

Välkomna hem igen..... Kul att se att fler gillar Betina :-) Själv söker jag efter efterrättsskedar och teskedar men har för många smörgåsbestick!

5 Soffi:

skriven

Oh jaa! det där är mitt sirts 1950-tal också! Glatt, humörshöjande och alldeles underbart!

6 Randiga Tråden:

skriven

Vaxduken är så snygg.

7 Emma:

skriven

Jättefin duk! Mönstret är för härligt!

8 Linda:

skriven

Vilken vacker duk, jättesöta rosor och fina färger. Helt klart en duk som gör det mer hemtrevligt och får en att trivas extra bra när man sitter och dricker frukostkaffet.

Och framförallt - vilket härligt välkomnande när ni kom hem! :)

9 Cinna:

skriven

Surprise! Hade nog inte gissat att det var en vaxduk, jättefin...

10 Monrou:

skriven

Snyggt! Och som Cinna sa, hade nog inte gissat att de va en vaxduk! :)

11 Liina:

skriven

Efter att ha googlat utan större resultat vänder jag mig till loppisgurun =)

Vi ska åka på loppisrunda mellan Västervik och Oskarshamn i början av april. Men jag hittar liksom inga bra guider på vart det finns loppisar här. Känner till dem i västervik och dit ska vi inte utan liksom i osckarshamn, på vägen och kanske inom rimligt avstånd runtomkring där. Vet du nåt eller har tips om nån som vet osv?

Kommentera här: