Nässjö, lördag morgon


Godmorgon, Nässjö. Jo, Hotell Högland byggdes på 1960-talet, bekräftade receptionisten,
som dock inte visste årtal. Bra läge i alla fall, på Esplanaden (alla städer med en Esplanaden
får pluspoäng), en minut från järnvägsstationen.

Stationen har en stilig klocka.



Jag tog en nypa frisk luft och passade på att plåta litet kakel, bland annat
den här porten i huset mitt emot hotellet. (Här, en tidigare kakelorgie.)



Men in i hotellet igen, upp på rummet och hämta grejerna. Rummet är litet
men trevligt. Rött täcke och den här lampan ger litet karaktär åt det.



Bardisken. Där hängde jag en stund i går kväll, med en arbetskamrat som gjorde mig
uppmärksam på den svängda trädisken, inte tillverkad i går.


Den här morgonen fick vi vandra iväg till Pigalle-fastigheten, för att ha konferensen
där. Bonus! Tyvärr var huset inte så spännande på insidan som skyltarna på utsidan,
se gårdagens inlägg, men ändå.
Och som jag sa till mina kolleger: "Det är inte så ofta man får se en neonskylt bakifrån!"
Det skulle jag inte ha gjort. De ropade "Åh! Årets Bild!" och skrattade tyket åt mig
(fast var ändå snälla och höll undan gardinerna så jag kunde ta bilden, får jag väl tillägga).



Hej då, Nässjö. Nu tar jag tåget över till Göteborg.
Passerade nyss Habo.

1 Linnea:

skriven

Vilken fantastisk blogg! Hittade hit när jag letade reklam från 1950-talet. Vilket öga att hitta 50-talet i vår omgivning. Nässjöbilderna är vackra, har själv mina "rötter" där eftersom mamma är född där. Nässjö har för mig alltid känts som från en svunnen era...

Kommentera här: