Uppdukat för höstmässa (Österbybruk del 1)


Vackraste dukningen hade Qeptas Antik. Servisen heter Lagun, Gefle. Lagun heter även
vasen längst fram, av Mari Simmulson/Upsala-Ekeby. Stilig komposition, och kolla väggarna!
Antikmässa i gammal industrilokal med tegelväggar... ja, där ligger mässhallarna i lä.


Gladaste servisen stod i en grannmonter, men jag glömde skriva upp
både handlarens och servisens namn. En hel kalaspudding går det in under
fatet med lock! UPPDATERING: Tea röd heter servisen, av Karin Björquist
för Gustavsberg, upplyser Jonas i en kommentar.


Tjusigaste dukningen, kommer många av er som läser inlägget att tycka. Stig Lindbergs
Colorado tillsammans med de eviga Focus de Luxe-besticken, hos Wanjas vardagsrum.
Litet för snyggt för min smak. Ser ni vad som skymtar bakom bordet? Den som först
kommer med rätt svar får ett hedersomnämnande i del II från mässan. (Rätt svar har
inkommit.)


Gulligaste glaset. Från Gullaskruf, också hos Wanjas vardagsrum. De små ljusstakarna
är ju underbara.


Chokladigast. Mazettikopparna från Karlskrona är
också en favorit hos flera av Femtiotalsjaktens läsare.
Man ser dem inte varje dag (kopparna, alltså). Vet ni,
Mazettikopparna och stolen Arka i bakgrunden finns
faktiskt med i varsin quiz, här.


Roligaste bordet fanns hos Risingeboden. Uppläggningsfat Eden, Gustavsberg, rutiga
grytunderlägg i Perstorpsplatta, karott Ornamin (den blå i mitten som ser ut som Mon Amie
fast ljusare och i plast) med mera med mera.

Mässrapport, del II: Djur, guldlamé  & annat kul.
Stay tuned....
(Och OBS! mässan i Österbybruk pågår även i morgon söndag! Du hinner!)

1 Jonas:

skriven

Servisens namn är tea röd av Karin Björquist för Gustavsberg och jag tror mig skymta en marsmallow där i bakgrunden, men jag kanske är helt fel ute...

2 Skaffaren:

skriven

Såna Mazettikoppar hade vi när jag var liten.

Det hade jag totalt glömt bort.

Polkagrisservisen var kul!

3 Tusse:

skriven

Åh, Österbybruk ... suckar Tusse och Libby vet varför ;-)

4 Anneli (alias Empire-Amelie):

skriven

Jag antar att mazettikopparna var dyra..

Kommentera här: