Karottunderläggen som matchar Helmer


Loppisfynd i all ära, men ibland kan det vara trevligt med nya saker också.
Det görs ju rätt mycket fint "nyretro". Vårens hittills raraste nyhet tycker
jag är  "Lindyhop". Så heter karottunderlägget, design: Lotta Kühlhorn. 
Det matchar 1950-talsgrytor och mina Helmer Ringström-tallrikar.
(Foto: Berno Hjälmrud)


Äkta 50-talsfärger! Underläggen finns i solgult och grått.
Jag har lånat bilderna från företaget Kolonis hemsida.
Kolonis 1950-60-70-talsinspirerade saker - muggar,
handdukar med mera finns hos Retro etc på Folkungagatan på Söder,
där jag gjorde ett besök under en Söderrunda i höstas. 
 
Annat vårligt nyretro:


LYX. Vårblommig radio, Roberts Radio.
BUDGET. Karamellskål i blått eller lila glas, Indiska.

1 Gila:

skriven

En Roberts radio har jag funderat på länge...tror jag ska slå till i vår! Fast enfärgat!

2 Carola:

skriven

Jag bara älskar din blogg. Den är så inspirerande och du är så otroligt kreativ :)

Ha en fin helg!

3 Libby:

skriven

Gila: Ja, de är fina. Och efter att ha köpt en sunkig transistor på loppis (och efter några veckor lagt den i "ska säljas vidare på loppis"-garderoben) så har jag bestämt mig för att köpa en nyproducerad transistor om jag ska ha en....

Carola: Tack! Dina ord värmer en ruggig snökaosdag :-)

4 Clinen:

skriven

Nämen! Vilka härliga underlägg. Får besöka deras hemsida och se om de har något annat av intresse. Vilka bra tips du kommer med. Jätteroligt tycker jag verkligen att det är! /Clinen

5 randiga tråden:

skriven

Detta karottunderlägg måste jag bara köpa, så fint.

Kommentera här: