Första hyllan med Helmer?


"Stig Lindberg", "Kåge", "Lisa Larson". Kan det stå på små skyltar i antikbutikerna.
Och jag har undrat: Varför skapar aldrig någon handlare en Helmer Ringström-hylla?
Men här är den nu - landets första (?) Helmer-hylla. Där står "Lansett"-tallrikar, en "Spinett"-
tallrik bakom "Trio"-koppen och så 20 stycken "Kryss"-tallrikar.


Helmer Ringströms Hylla!
Den finns hos Risingeboden, utanför Gimo i Norduppland, ett av mina
favoritställen. Jag har flera Helmer-tallrikar därifrån.
OBS! Endast mellanhyllan, den med namnskylten. innehåller Helmer-saker.

PS. Och du som snubblat in på Femtiotalsjakten och undrar litet över min förtjusning
hittar förklaringen till den i tidigare inlägg:
Sju sorters Helmer
Sju sorters Helmer II
Sju sorters Helmer III
Sju sorters Helmer IV

PPS. Risingeboden har sommaröppet lör-sön kl 11-16.
1 Lybtar:

skriven

Åh vad glad jag blir för du har fotat våra för oss anonyma salt och pepparkar.

Nu vet ju vi vem det är.



Det är sånt här som gör att man fullkomligt älskar andras bloggar :)

2 Clinen:

skriven

Jag har faktiskt aldrig sett någon sådan hylla tillägnad någon speciell förr. Allt är bara blandat huller om buller dit jag går. Det mesta är inte ens från någon rolig tid! =(

3 Sven:

skriven

Suverän glasresa! Jag vill också dit nån gång, det var urlängesen sist

4 Liina:

skriven

Najs. Fick några kryssassietter av en kompis. Kryss är förresten nåt barndomsmönster men vet inte exakt varifrån. Kanske från farmor...

5 lybtar:

skriven

Säg den lycka som varar ;)

Såg ju att det endast var mittenhyllan. Då är det kanske JIE i alla fall. Vilket inte är dumt del heller.



Kommentera här: