Årets roligaste retrostunder


ÅRETS ROLIGASTE RETRODAG. Nu slänger jag en sista blick bakåt på 2012 innan retroåret
2013 börjar (det gör det nog på fredag, med årets första loppisbesök). Förra årets roligaste retrodag
var utan konkurrens den i höstas då jag for runt på Antik & kuriosas pressvisningsdag och gjorde ett
frilansjobb för tidningen "Antikvärlden". Artikeln publicerades i AV 12/12 och var fint redigerat.
Åh, vad kul det var!

 
ÅRETS BÄSTA RETRONATT. Den tillbringade H och jag på Laholms stadshotell,
under vår bilsemester i somras. Vi sov - förstås - i 50-talsrummet. 
Morgonen därpå fick jag tillträde till fler av rummen i retrohotellet.
Här ser ni bilder från bland annat 30-talsrummet och 60-talsrummet.

ÅRETS SKOJIGASTE SERVISINKÖP. I Grisslehamn tittade vi in i antikaffären
strax före stängning och fick med oss en helt ny servis till landet. 26 delar röd "Neptun".
En glad Gefledekor, ritad av Dorothy Clough.
 

ÅRETS VERNISSAGE. Vi var så stolta, H och jag, där vi
en februarikväll trampade runt på Gustavsbergs porslinsmuseums vernissage
av utställningen "Emalj på G". För ett av bidragen var vår emaljtavla
signerad Breger -55 (bilden).
 

ÅRETS NOSTALGITRIPP. På Kyrkö mosse i Småland håller de många starka karaktärerna
på bilkyrkogården att uppgå i naturen. Stämningen var närapå magisk den där regniga dagen
i somras. Mitt blogginlägg från Kyrkö mosse är det jag är mest stolt över 2012.

ÅRETS SPANING. I november kom form55 med en bloggutmaning:
"Två saker som du tror är dyrare om två år". Ett tiotal retrobloggares deltog i utmaningen.
Själv gissade jag på 1930-talsmöbler i björk, och tenn från ungefär samma tid.Jag tror också
på mässing, och köpte härom dagen den femarmade gigantiska golvlampan från 1980-talet
(bilden) till lägenheten.  Retrobloggarnas trendspaning uppmärksammades i "Antikvärlden",
vilket var litet kul. 

ÅRETS TOPP. Den 1 april 2012 hade Femtiotalsjakten 1 006 unika besökare.
Det var rekord och en siffra jag inte vågar hoppas på igen. Efter drygt fyra år med
retroblogg börjar energin sina litet grann. Så jag har jag gjort färre blogginlägg och det
märks i statistiken. Men hellre färre inlägg med bevarad kvalitet, och lägre besökssiffror,
än att ösa på för statistikens skull. Blogga ska vara roligt, ett skapande. Inte ett måste.
 
ÅRETS FLOPP. För andra gången försökte jag börja twittra i somras.
Men nej, det var inte min grej. Jag hann "avslöja" att det inte skulle bli någon
Stig Lindberg-retro edition från Coop hösten 2012. Sedan kom liksom twittrandet av sig.
Nu testar jag Instagram istället. Där heter jag Femtiotalsjakten.
Än så länge har det bara blivit en bild, men... tja, vi får se.

God fortsättning!




 
 
1 Jenny på La momes Old fashioned:

skriven

God fortsättning. Och emaljtavlan är verkligen fantastisk!

Kommentera här: